Publiczna Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Kobielach Wielkich

Spółdzielnia Uczniowska "Drops"

         Spółdzielnie uczniowskie funkcjonują w Polsce od 1900 roku. Są doskonałym sposobem na kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród nawet najmłodszych uczniów.  W przeciwieństwie do teoretycznych zajęć z przedsiębiorczości, spółdzielczość uczniowska jest doskonałą formą nauki, poprzez zabawę i bezpośrednie działanie.Przedmiotem działania spółdzielni uczniowskich jest m.in.: kupowanie, wyrabianie, przetwarzanie oraz sprzedaż na terenie szkoły artykułów: służących zaspokajaniu potrzeb uczniów i pracowników szkoły, propagowanie idei i zasad spółdzielczych w środowisku szkolnym i lokalnym, współorganizowanie imprez kulturalnych, turystycznych i sportowych z udziałem uczniów szkoły.

Spółdzielnia Uczniowska ,,DROPS” funkcjonująca w Publicznej Szkole Podstawowej w Kobielach Wielkich działa około 20 lat. Spółdzielnia jest organizacją uczniów prowadzoną pod opieką nauczyciela - opiekuna. Spółdzielnia zrzesza wszystkich uczniów i współdziała z innymi organizacjami działającymi na terenie szkoły. Statut Spółdzielni Uczniowskiej jest głównym dokumentem regulującym pracę spółdzielni.

 

 OPIEKUNOWIE SPÓŁDZIELNI UCZNIOWSKIEJ W ROKU SZKOLNYM 2017/2018:

Anna Nierubiszewska

Halina Gawlik 

Jolanta Nowicka

ZARZĄD SPÓŁDZIELNI UCZNIOWSKIEJ W BIEŻĄCYM ROKU

Kinga Pikiel  kl. VI
Marta Ścisłowska  kl. VI
Piotr Szyler kl. VII       

 CELE GŁÓWNE:

- kształtowanie umiejętności zespołowego działania i gospodarowania,

- rozwijanie zainteresowań uczniów handlem i działalnością na rzecz szkoły i uczniów,

- wdrażanie uczniów do systematycznej pracy, rzetelności i odpowiedzialności,

- wyrabianie szacunku do pieniądza,

- wyrabianie nawyku oszczędzania i racjonalnego gospodarowania uzyskanymi przychodami.

 CELE SZCZEGÓŁOWE:

- kształtowanie nawyków gospodarności oraz umiejętności zespołowego działania i gospodarowania w procesie wychowania,

- rozwijanie nawyku oszczędzania oraz właściwego i planowego gospodarowania funduszami,

- organizowanie wzajemnej pomocy i zaspokajanie potrzeb członków,

- kształcenie obowiązkowości i uczciwości w rozliczeniach finansowych,

- kształtowanie kulturalnych nawyków w stosunku do kupujących,

- współdziałanie z innymi organizacjami działającymi na terenie szkoły,

- finansowanie niektórych przedsięwzięć na terenie szkoły.

 PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW:

W realizacji założonych celów ważną rolę odgrywa współpraca opiekunów sklepiku szkolnego z uczniami odpowiedzialnymi za jego działalność. Polega ona na:

 - omówieniu i akceptacji ustalonego regulaminu pracy sklepiku,

 - codziennym i cotygodniowym podliczaniu utargu,

 - planowaniu zamówień,

 - półrocznych inwentaryzacjach,

- cotygodniowym porządkowaniu miejsca pracy.

 METODY I FORMY PRACY:

- działania indywidualne,

- działania zespołowe.

Sklepik szkolny jest czynny od poniedziałku do piątku na wszystkich przerwach śródlekcyjnych oraz na imprezach szkolnych.

 ZAKŁADANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW:

- znajomość reguł i mechanizmów funkcjonujących w handlu,

- swobodne operowanie podstawowymi terminami i pojęciami związanymi z ekonomią oraz handlem,

- bezinteresowne działanie na rzecz innych,

- umiejętność prowadzenia działalności handlowej,

- samodzielność w myśleniu, działaniu, ocenie,

- odpowiedzialność, rzetelność, obowiązkowość,

- gotowość do współpracy i współdziałania,

- poczucie własnej wartości i przydatności dla społeczeństwa szkolnego.

 PROCEDURA EWALUACJI

Pod koniec każdego półrocza dokonywana jest inwentaryzacja, która ma na celu sprawdzenie efektywności pracy uczniów, ich rzetelności i uczciwości.

 ---------- ♦  --------- ♦  --------

Plan pracy Spółdzielni Uczniowskiej ,,Drops” na rok 2017/2018.

 ↑  link i  plik do pobrania