Publiczna Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Kobielach Wielkich

Uniwersytet Dzieci ,, Jak odczytywać temperaturę?” kl.IIIB (AN)

W ramach projektu "Ciekawscy trzecioklasiści. Dlaczego wszystkie pytania są dobre?" zrealizowany został temat pt. ,, Jak odczytywać temperaturę?”

W życiu codziennym bardzo często korzystamy z informacji na temat temperatury. Zanim wyjdziemy na dwór, odczytujemy temperaturę powietrza na termometrze za oknem. Planując wyjazd na wakacje orientujemy się, jakie temperatury panują w miejscu, do którego się wybieramy. Kiedy mamy rozpalone czoło - mierzymy temperaturę, żeby ocenić, czy mamy gorączkę.

Na zajęciach uczniowie ćwiczyli odczytywanie wskazań termometrów oraz porównywali wyniki. Pracowali z kartą pracy, próbowali wymienić możliwe temperatury, jakie mogą wystąpić na poszczególnych planetach Układu Słonecznego. Korzystali z mapy pogodowej Polski odpowiedzą na pytanie, w jakim mieście jest najzimniej, a w jakim najcieplej.  Uczniowie ćwiczyli odczytywanie temperatury z tradycyjnego termometru. Na szablonach termometrów zaznaczali temperaturę ciała wybranych zwierząt.

Lekcję uzupełnił miniwykład z udziałem ekspertki, która odpowiedziała na pytanie, co to znaczy mieć gorączkę. Miałam również do dyspozycji zestaw kart pracy, instrukcje oraz wszystkie materiały merytoryczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć.